پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فیلم سونیک خارپشت 3 محصول Paramount با بودجه 122 میلیون دلاری خود توانسته در هفته پیش از کریسمس با افتتاحیه 70.5 میلیون دلاری، از فیلم موفاسا، پیشی بگیرد.
به گزارش انتخاب و به نقل از deadline؛ سونیک 3 با 25.75 میلیون دلار از فروش روز جمعه (شامل پیشنمایشها) دو برابر بیشتر از موفاسا که 13.3 میلیون دلار فروش داشته، در گیشه عملکرد بهتری داشته است.
مقایسه عملکرد: پیشبینیها نشان میدهند که حتی اگر فروش سونیک 3 در تعطیلات آخر هفته به اواخر 60 میلیون دلار برسد، باز هم بالاتر از پیشبینیهای اولیه (50 تا 60 میلیون دلار) خواهد بود و میتواند رکورد بهترین افتتاحیه در مجموعه سونیک را بشکند (پیش از این، “سونیک 2” با 72.1 میلیون دلار این رکورد را در دست داشت).
عملکرد موفاسا: در حالی که موفاسا به عنوان پیشدرآمد شیرشاه2019 ساخته جان فاورو (که افتتاحیه 191.7 میلیون دلاری داشت)، مورد انتظار بود، اما فروش اولیه آن بسیار پایینتر از انتظارات بوده است (کاهش 81 درصدی نسبت به نسخه قبلی).
رقابت فیلمهای خانوادگی در هفته کریسمس
• سونیک 3: موفقترین گزینه برای مخاطبان پسر با 66 درصد فروش مردانه.
• موفاسا و موانا 2: گرایش به مخاطبان زنانه داشتهاند؛ به ترتیب 53 و 52 درصد.
• موفقیت نسبی موانا 2: این فیلم در چهارمین هفته خود 12.7 میلیون دلار فروش داشته و مجموع فروش داخلی آن به 358.6 میلیون دلار رسیده است.
چالشهای دیزنی و افت موفاسا
• دیزنی در این فصل نتوانسته موفقیتهای گذشته خود، مانند آواتار 2 یا جنگ ستارگان، را تکرار کند.
• منتقدان از ضعف داستانی و آهنگهای موفاسا انتقاد کردهاند و آن را در مقایسه با فیلمهای دیگر ضعیفتر میدانند.
• فروش جهانی پیشبینیشده برای موفاسا180 میلیون دلار بود، اما انتظار میرود که این رقم نیز کمتر محقق شود.
عملکرد دیگر فیلمها:
1. Wicked (یونیورسال): 14 میلیون دلار در پنجمین هفته و مجموع فروش 384.4 میلیون دلار.
2. Moana 2 (دیزنی): 12.7 میلیون دلار در چهارمین هفته، مجموع 358.6 میلیون دلار.
3. Homestead (Angel Studios): 5.5 میلیون دلار در هفته اول.
4. Gladiator 2 (پارامونت): 4.8 میلیون دلار در هفته پنجم، مجموع 154.2 میلیون دلار.
در حالی که سونیک 3موفقیت چشمگیری را تجربه میکند، عملکرد ضعیف موفاسا نشاندهنده چالشهای دیزنی در حفظ جذابیت برندهای کلاسیک خود برای مخاطبان جدید است. بازگشت خانوادهها به سینماها در روز کریسمس ممکن است به بهبود فروش کمک کند، اما شکاف بزرگ میان این دو فیلم نشان از تغییر ذائقه مخاطبان دارد.